مختصري از : کارورزي 4 : درس سوم ابتدايي درس سرگذشت دانه ها
کارورزي 4 : درس سوم ابتدايي درس سرگذشت دانه ها
هدف از نگارش گزارش حاضر اين است که يکي از موارد مهم در زمينه ايفاي نقش حرفه اي و فکورانه معلم به طرز مبسوط مورد بررسي و ارزيابي قرار گيرد.
که آن مهم چيزي نيست جز”توجه به تدريس و تقويت پژوهندگي”در معلم در سال هاي اخير ،”درس پژوهي” به عنوان الگويي مؤثر براي ايجاد تحول در آموزش از طريق توليد و ترويج دانش حرفه اي در مدرسه، نظر پژوهشگران و کارگزاران آموزشي بسياري را در جهان به خود جلب کرده است.
پژوهش حاضر به صورت کيفي از نوع درس پژوهي به بررسي و طراحي واحد يادگيري فصل11 کتاب علوم پايه سوم ابتدايي)درس سرگذشت دانه ها( پرداخته که اين فرآيند را با همکاري دونفر از دوستان دانشجو.
با تشکيل تيم درس پژوهي، از مدرسه ابتدايي ياسين با هدف تسهيل در امر يادگيري و همچنين ايجاد انگيزه نسبت به درس علوم در دانش آموزان کلاس سوم به عرصه ي اجرا درآورديم.
نتايج حاصل شده پس از اجراي طرح نشانگر آن بود که دانش آموزان از اهميت اين درس در زندگي خود آگاه شده و نگرش و علاقه ي آن ها نسبت به علوم به طور قابل توجهي تغيير کرده و به آن علاقه مند شده اند.
کارورزي 4 : درس سوم ابتدايي درس سرگذشت دانه ها
کليد واژه:درس پژوهي-معلم فکور-ارزشيابي کيفي-من حرفه اي معلم
فهرست مطالب:
مقدمه
-بخش اول/تعيين هدف5
بيان مسئله آموزشي
بخش دوم/طراحي واحد يادگيري7
نقشه ذهني
8 راهنماي نقشه ذهني8
نقشه ي ذهني8
ايده ي کليدي8
شايستگي مورد انتظار9
تعيين سطح عملکرد9
تعيين تکليف عملکردي11
تعيين پرسش اساسي11
-بخش سوم/طراحي واحد يادگيري13
توليد مواد آموزشي11
گزارش اجراي فرآيند يادگيري15
ارزيابي شايستگي ها
تأمل و بازنگري 19
طراحي/اجرا/ارزشيابي مجدد
01 فصل دوم/روايت من از کارورزي1
-بخش اول/روايت فرآيند درس پژوهي 03
ه
-بخش دوم/ کد گذاري و استخراج مضمون08
-بخش سوم/تحليل و تفسير يافته ها 09
- منابع30
- ضمائم 33
درباره این سایت